Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Dane podstawowe

Dane podstawowe

HerbLogo

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2

im. MARKIANA SZASZKEWICZA W PRZEMYŚLU

1. Siedziba

Adres

37-700, ul. Franciszka Smolki 10

Telefon

16 6785347

e-mail

zso2@um.przemysl.pl

www

www.szaszk.edu.pl

Godziny pracy

od 7.30 do 15.30

2. Dyrektor

Imię i nazwisko

Joanna Baran

Siedziba

37-700 Przemyśl, ul. Franciszka Smolki 10

Telefon

16 6783890

e-mail

zso2@um.przemysl.pl

3. Kompetencje Dyrektora

1.  Dyrektor szkoły lub placówki w szczególności:

1) kieruje działalnością szkoły lub placówki oraz reprezentuje ją na zewnątrz;

2) sprawuje nadzór pedagogiczny;

3) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;

4) realizuje uchwały rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;

5) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki zaopiniowanym przez radę szkoły lub placówki i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły lub placówki;

6) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom                     w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;

7) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;

8) współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;

9) stwarza warunki do działania w szkole lub placówce: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły lub placówki;

10) odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;

11) współpracuje z pielęgniarką albo higienistką szkolną, lekarzem i lekarzem dentystą, sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą, w tym udostępnia imię, nazwisko i numer PESEL ucznia celem właściwej realizacji tej opieki;

12) wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych przez szkołę lub placówkę z przepisami o ochronie danych osobowych.

2.  Dyrektor szkoły lub placówki może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.

3.  Przepis ust. 2 nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. W uzasadnionych przypadkach uczeń ten, na wniosek dyrektora szkoły, może zostać przeniesiony przez kuratora oświaty do innej szkoły.

4.  Dyrektor szkoły lub placówki skreśla ucznia z listy uczniów na pisemny wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia.

5.  Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole lub placówce nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje                    w sprawach:

1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły lub placówki;

2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły lub placówki;

3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły lub placówki, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły lub placówki.

6.  Dyrektor szkoły lub placówki w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą szkoły lub placówki, radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim.

9.  W przypadku nieobecności dyrektora szkoły lub placówki zastępuje go wicedyrektor.

 

4. Podstawa prawna

Uchwała Nr 48/98 Rady Miasta Przemyśla z dnia 28 maja 2014 r. w sprawie utworzenia punktów przedszkolnych w szkołach podstawowych i zespole szkół prowadzonych przez Gminę Miasto Przemyśl.

5. Forma prawna

Gminna samorządowa jednostka organizacyjna

6. Struktura organizacyjna

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Markiana Szaszkewicza to szkoła ukraińskiej mniejszości narodowej o statusie szkoły dwujęzycznej, w której naukę prowadzi się w języku polskim i ukraińskim.

W skład zespołu wchodzą: Oddział Przedszkolny, Szkoła Podstawowa nr 17 i III Liceum Ogólnokształcące.

Wchodzące w skład zespołu placówki mają za zadanie  potrzymanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej, historii, geografii i kultury Ukrainy.

Szkoła Podstawowa nr 17 jest placówką pozaobwodową. Czas trwania cyklu kształcenia wynosi 8 lat i przebiega w dwóch etapach kształcenia: I etap kształcenia obejmuje oddziały kl. I-III, II etap kształcenia obejmuje oddziały klas IV – VIII. W klasie VIII uczniowie zdają egzamin ósmoklasisty.
III Liceum Ogólnokształcące prowadzi:
1) do roku szkolnego 2021/2022 oddziały 3-letniego I Liceum Ogólnokształcącego, oparte na podbudowie programowej gimnazjum,
2) od roku szkolnego 2019/2020 oddziały 4-letniego I Liceum Ogólnokształcącego, oparte na podbudowie programowej ośmioletniej szkoły podstawowej.
 Liceum pozwala osiągnąć wykształcenie średnie oraz umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego. Uczniowie liceum na maturze obowiązkowo przystępują do egzaminu z języka ukraińskiego w części ustnej i pisemnej.

Organem prowadzącym  jest Gmina Miasta Przemyśl, 37-700 Przemyśl, ul.Rynek1.
Nadzór pedagogiczny sprawuje Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie.

Organami szkoły są:

1) Dyrektor,

2) Rada Pedagogiczna,

3) Rada Rodziców,

4) Rada Szkoły,

5) Samorząd Uczniowski.

7. Cel i Zadania

Zadania dyrektora zostały ujęte w art. 68 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe

8. Statuty

Statut  Szkoły Podstawowej nr 17,

Statut III Liceum Ogólnokształcącego

9. Tryb przyjmowania i załatwiania spraw

Szkoła prowadzi i rejestruje sprawy wg rzeczowego podziału akt.

Wszystkie sprawy urzędowe zgodnie z ustawą KPA załatwiane są w sekretariacie oraz                   w księgowości szkoły w godzinach pracy placówki.

Zaświadczenia, legitymacje i duplikaty świadectw wydawane są na żądanie osób zainteresowanych i są one ewidencjonowane w założonym rejestrze.

Prowadzone sprawy:

  1. Sekretariat szkoły:
    • zapisy młodzieży do szkoły;
    • sprawy związane z realizacją obowiązku szkolnego;
    • wydawanie duplikatów świadectw, odpisów arkuszy ocen, zaświadczeń                    o realizacji obowiązku szkolnego i innych;
    • sprawy związane z bieżącą obsługą kancelaryjną szkoły;
    • pomoc uczniom w zakresie pedagogicznym i socjalnym;
    • sprawy z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pobytu na terenie szkoły;
  2. Księgowość szkoły:
    • sprawy związane z finansami szkoły;
    • wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu, zatrudnieniu;
    • prowadzenie akt osobowych nauczycieli i pracowników szkoły;
    • prowadzenie działalności socjalnej.

10. Majątek

Wykaz majątku komunalnego, który ZSO nr 2 posiada na dzień 31.12.2019 r.:

- środki trwałe ogółem – 4 060 374,37zł

  w tym: budynki: 3 405 086,23 zł

-  grunty: 21 810,00       

- inne środki trwałe: 633 478,14 -  zł

11. Wysokość opłat

Opłaty za wydanie duplikatów legitymacji szkolnej i świadectw.

Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub świadectwa pobiera się opłatę w wysokości:

1. duplikat legitymacji szkolnej - 9,00 zł,

2. duplikat świadectwa - 26,00 zł.

12. Rejestry, archiwa, ewidencje

Na wniosek zainteresowanych osób sekretariat oraz księgowość szkoły wydaje zaświadczenia zgodnie z ustawą KPA w godzinach pracy placówki.

  1. Rejestry i ewidencje:
    • zaświadczeń uczniów i nauczycieli;
    • księga uczniów;
    • wypadków uczniów i pracowników;
    • zatrudnionych pracowników oraz emerytów i rencistów;
    • dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne i arkusze ocen;
    • zawiadomienia o przekazaniu ucznia;
    • akta osobowe pracowników;
    • karty czasu pracy;
    • karty wydanej odzieży roboczej i ochronnej;
    • znaczków pocztowych i listów poleconych;
    • książka doręczeń;
    • pieczęci szkolnych;
    • delegacji służbowych;
    • wyjść służbowych pracowników;
    • zarządzeń dyrektora szkoły;
    • księga protokołów Rady Pedagogicznej.
  2. Książka druków ścisłego zarachowania:
    • świadectwa szkole,
    • legitymacje szkolne;
    • arkusze spisu z natury.
  3. W programach komputerowych firmy Vulcan prowadzi się ewidencję:
    • faktur;
    • środków trwałych;
    • sprzętu i wyposażenia szkoły;
    • zatrudnionych pracowników;
    • kartoteki płacowe pracowników;
    • zastępstw nauczycieli.
  4. Archiwa:
    • dokumenty osobowe i płacowe pracowników;
    • dokumenty finansowe;
    • dokumenty związane z obowiązkiem szkolnym;
    • dokumenty związane z pracą pedagogiczną szkoły.

13. Informacje udostępnione

Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej (Dz.U Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są wszystkim zainteresowanym na wniosek (dostępny w załączniku).

14. Informacje nieudostępnione

Protokoły Rad Pedagogicznych, akta osobowe, dane osobowe uczniów – ochrona danych osobowych.

15. Ochrona danych osobowych danych osobowych

Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust.2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że: Administratorem danych osobowych jest w Zespole Szkół Ogólnokształcących im.Markiana Szaszkewicza; adres: ul. Smolki 10, 37-700 Przemyśl; email:  przez Dyrektora Szkoły. Zarządzeniem Prezydenta Miasta Przemyśla, powołany został Inspektor Ochrony Danych: Pan Janusz Szostek, tel. 511 143793


RODO - Klauzula informacyjna

RODO - Monitoring

RODO - Wizerunek